יום חמישי, 27 באוקטובר 2011

מדריך בסיס : CSS

שלום לכולם ! 
היום אני אלמד בקצרה CSS, עקב בקשה של אחד הגולשים .
אבל לפני זה, הודעה קטנה : 
1.בקרוב יעלה הפורום שלי! שם תוכלו לדבר , ולשאול אותי שאלות! :)
2. אני מתחיל לחלק אחסונים חינם ! מי שרוצה שישאיר פרטים במיל :  volcan.php@gmail.com . 
בכדי לממן את האחסונים אני דורש מכל מתאחסן להציב מודעות זעומות של ADSENS באתר, ועקב זאת - אין להפר זכויות יוצרים באתר, או להעלות תוכן פורנוגרפי! אחסון שיפר את הכללים הללו יושעה עד להסדר :)
אוקיי אז נתחיל עם ה CSS - 
CSS הן בעצם ראשי תיבות של : Cascading Style Sheets , מי שלא מכיר , CSS היא בעצם גליון סגנון, בעזרת השפה(שמתחברת עם XHTML ) אפשר לשנות צבעי גופן, למקם טבלאות, לעשות כל דבר מבחינת עיצוב HTML בעצם.
במדריך הזה אני אלמד על השליטה בטקסט בעזרת CSS , אם אתם רוצים עוד מדריכים על CSS, אתם מוזמנים להגיב/לשלוח לי מיל ואני אעשה :)

ישנן 2 דרכים להשתמש ב CSS , CSS פנימי ו CSS חיצוני.
CSS פנימי היא בעצם הדרך הפחות מומלצת לשימוש, CSS פנימי נכתב בתוך ה HEAD של הקובץ, בצורה הזו : 
<html>
      <head>
               <style>
                       /* פה יופיע CSS */
               </style>
       </head>
       <body>
       </body>
</html>

לעומת זאת, CSS חיצוני נכתב בתוך קובץ אחר לגמרי ! הקישור שלו לדף HTML נעשה בצורה הזו : 
<html>
      <head>
<link href="link.css" rel="stylesheet" type="text/css" />
       </head>
       <body>
       </body>
</html>


יתרונות בשימוש בCSS פנימי נגד CSS חיצוני : 
  • נגישות :  ה CSS הפנימי הוא נגיש יותר, אין צורך לעבור בין קובץ לקובץ.
יתרונות בשימוש בCSS חיצוני נגד CSS פנימי : 
  • יעילות : הCSS החיצוני נמצא בקובץ סגנון אחד - מה שאומר שגם אם יש לכם אתר עם 10 קבצי HTML, ואתם רוצים להחליף צבע לכתב, לא תצטרכו לשנות בכל הקבצים - דיי לשנות בקובץ הCSS החיצוני!
  • משקל : הCSS החיצוני הוא קובץ אחד, ובמערכת ממש גדולה של אתרים, לא תבזבזו תעבורה /משקל גדול ביחד ל CS פנימי!
  • מקצועיות : כל המקודדים המקצועיים, רובם לפחות עובדים עם CSS חיצוני - למעט אתרים קטנים או שינויים שיכולים להיכנס בCSS פנימי. (לא מומלץ).
תעשו את השיקול שלכם, באיזו שיטה אתם מעדיפים להשתמש, אני אישית ממליץ על CSS חיצוני.

*במדריך זה אשתמש ב CSS פנימי מטעמי נוחות עורך הטקסט שלי. אבל CSS חיצוני נכתב בדיוק אותו הדבר, פשוט בקובץ אחר. 
לדוגמה קובץ style.css  יכתב כך : 
.style{
color:#ffffff;
font-size:12px;
}
בדיוק כמו CSS פנימי! בלי שום קידומת.


ניקח לדוגמה את הDIV הבא  : 



<html>
      <head>
       </head>
       <body>
             <div class="text">
                    Hello World With Css
            </div>
       </body>
</html>
ונוסיף לו בעזרת CSS את הנתונים הבאים : 
גודל טקסט 15px , צבע אדום,פונט אריאל, HOVER : צבע ירוק .

<html>
      <head>
<style>
.text{ /* המחלקה שאחראית על שינוי צבע וגודל הDIV. */
font-size:15px;
color:red;
font-family: "Arial";
}
.text:hover { /* המחלקה שאחראית על שינוי צבע וגודל הDIV כאשר העכבר עובר עליו. */
color:green;
}
</style>
       </head>
       <body>
             <div class="text">
                    Hello World With Css
            </div>
       </body>
</html>

עד כאן המדריך המקוצר שלי ל CSS . 
עוד אודות ה CSS תוכלו ללמוד מכאן : מדריך CSS .
לשאלות, עזרה ותמיכה אפשר לפנות אלי במיל : volcan.php@gmail.com  .
להתראות עד הפוסט הבא :)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה